Właściwa komunikacja

W relacjach z innymi ludźmi właściwe wyrażanie swych myśli, uczuć, potrzeb i oczekiwań jest czynnikiem decydującym o tym czy załatwisz i otrzymasz to na czym ci zależy.

Nie tylko dobór słów jest ważny, także ton głosu, postawa ciała oraz umiejętność słuchania powodują, że ludzie lubią z tobą rozmawiać bądź cię unikają. Komunikacja jest bardzo szerokim zagadnieniem i nie dotyczy jedynie kontaktów bezpośrednich, obejmuje również rozmowy telefoniczne i wiadomości tekstowe – bardzo powszechne jest obecnie pisanie sms-ów i e-maili.

Właściwa komunikacja to sztuka, której zasady powinien znać każdy, ponieważ zdecydowanie ułatwia i przyspiesza pozytywne załatwienie wszelkich spraw.

 Zastanów się na ile opanowałeś/ łaś tą najważniejszą w życiu umiejętność.
 Czy znasz zasady zdrowego i konstruktywnego dialogu?
 Jakich używasz argumentów by przekonać drugą osobę?
 Co wiesz o swoim rozmówcy, jego obawach, na czym mu naprawdę zależy?
 Na ile rozumiesz stanowisko rozmówcy i na jaki kompromis możesz przystać?
 Jak postąpić, kiedy rozmowa zaczyna odbiegać od tematu  i wywołuje zbyt dużo emocji?
 Jak reagujesz w sytuacjach zdecydowanej odmowy rozmówcy?
 Jeśli powstało w Tobie dużo znaków zapytania, możesz podjąć decyzję by nauczyć się zasad właściwej komunikacji – naprawdę warto, Ty skorzystasz na tym najwięcej.

W programie warsztatu:
- techniki komunikacji - aktywne słuchanie
- bariery komunikacyjne - sygnały niewerbalne
- różnice: informacja - intencja - interpretacja – reakcja
- odkrywanie trudności we własnych relacjach
- atak i krytyka rozmówcy
- sedno sprawy
- agresywny rozmówca
- negocjacje i kompromisy - załatwienie swojej sprawy