Właściwa komunikacja
W relacjach z innymi ludźmi właściwe wyrażanie swych myśli, uczuć, potrzeb i oczekiwań jest czynnikiem decydującym o tym czy załatwisz i otrzymasz to na czym ci zależy.
Nie tylko dobór słów jest ważny, także ton głosu, postawa ciała oraz umiejętność słuchania powodują, że ludzie lubią z tobą rozmawiać bądź cię unikają. Komunikacja jest bardzo szerokim zagadnieniem i nie dotyczy jedynie kontaktów bezpośrednich, obejmuje również rozmowy telefoniczne i wiadomości tekstowe – bardzo powszechne jest obecnie pisanie sms-ów i e-maili.
Właściwa komunikacja to sztuka, której zasady powinien znać każdy, ponieważ zdecydowanie ułatwia i przyspiesza pozytywne załatwienie wszelkich spraw.
Zastanów się na ile opanowałeś/ łaś tą najważniejszą w życiu umiejętność.
Czy znasz zasady zdrowego i konstruktywnego dialogu?
Jakich używasz argumentów by przekonać drugą osobę?
Co wiesz o swoim rozmówcy, jego obawach, na czym mu naprawdę zależy?
Na ile rozumiesz stanowisko rozmówcy i na jaki kompromis możesz przystać?
Jak postąpić, kiedy rozmowa zaczyna odbiegać od tematu i wywołuje zbyt dużo emocji?
Jak reagujesz w sytuacjach zdecydowanej odmowy rozmówcy?
Jeśli powstało w Tobie dużo znaków zapytania, możesz podjąć decyzję by nauczyć się zasad właściwej komunikacji – naprawdę warto, Ty skorzystasz na tym najwięcej.
W programie warsztatu:
- techniki komunikacji - aktywne słuchanie
- bariery komunikacyjne - sygnały niewerbalne
- różnice: informacja - intencja - interpretacja – reakcja
- odkrywanie trudności we własnych relacjach
- atak i krytyka rozmówcy
- sedno sprawy
- agresywny rozmówca
- negocjacje i kompromisy - załatwienie swojej sprawy